Pāriet uz galveno saturu
  • LAT
  • ENG
InnoMatrix
  • Par mums
    • Datu apstrāde pētījumu ietvaros
    • Ētika
  • Innomatrix Research
  • Innomatrix Strategy
  • Innomatrix Launch
    • Uzņēmuma izaugsmes ceļa kartes izveide
  • Eksperti un kontakti
  • JAUNUMI
  • klienti

Kā dati kļūst par produktu? Innomatrix pieredze mobilitātes datu komercializācijas stratēģijas izstrādē

9. decembris, 2025 pl. 10:45, Nav komentāru

Dati paši par sevi nav produkts. Par produktu tie kļūst tikai tad, kad ir skaidrs kurš tos izmantos, kādā veidā, un kādu problēmu tie atrisina. Tieši šo jautājumu risinājām, izstrādājot mobilitātes datu produkta komercializācijas stratēģiju sadarbībā ar LMT.

Projekta mērķis bija identificēt tirgus potenciālu, reālos lietojuma gadījumus un attīstības scenārijus, kuros mobilitātes dati var kļūt par pievienotās vērtības pakalpojumu gan publiskajā, gan privātajā sektorā.

Lai nonāktu pie pamatota rezultāta, izmantojām vairākas metodes:

  • jauktā izpētes pieeja – nozarē notiekošo tendenču un starptautiskās prakses analīze;
  • mērķētas intervijas ar ekspertiem, potenciālajiem lietotājiem un pasūtītāja pārstāvjiem;
  • konkurences un regulējuma analīze, t. sk. privātuma un datu drošības prasības;
  • produktscenāriju un komercializācijas soļu definēšana, izveidojot skaidru ceļa karti no idejas līdz tirgum.

Gala rezultāts ir strukturēts stratēģiskais materiāls, kas palīdz plānot tehniskās specifikācijas, pilotprojektus un tirgus pozicionēšanu. Tas sniedz uzņēmumam stabilu pamatu lēmumiem, nepubliskojot komerciāli sensitīvu informāciju.

Šādi projekti parāda, ka datu produkti prasa ne tikai tehnoloģiju, bet arī precīzu tirgus loģiku, izpratni par klientu vajadzībām un drosmi veidot jaunas vērtību ķēdes.

Ja jūsu organizācija meklē ceļu, kā no datiem izveidot dzīvotspējīgu pakalpojumu, Innomatrix komanda ir gatava palīdzēt.

Ekranuznemums_2025-12-09_112553.jpg

Nav komentāru

Komentēt







Jaunākie ieraksti

  • Kā pieņemt investīciju lēmumus, kas patiesībā virza Latvijas ekonomiku tuvāk klimatneitralitātei?
    9 dec., 2025
  • Kā mēs patiesībā zinām, kur Latvijas veselības aprūpes sistēmai sāp visvairāk?
    9 dec., 2025
  • Kā dati kļūst par produktu? Innomatrix pieredze mobilitātes datu komercializācijas stratēģijas izstrādē
    9 dec., 2025
  • Latvijas bio liellopu gaļa Vācijas tirgū? Mēs esam soli tuvāk atbildei
    9 dec., 2025
  • LU diskutē par reģionālā monitoringa attīstības iespējām un Vidzemes inovāciju potenciālu
    20 febr., 2025
  • Latvijas Universitāte veic sabiedriskās domas aptauju par sabiedrības saliedētības vektoriem sadarbībā ar InnoMatrix
    24 janv., 2025
  • PoliRuralPlus: ceļā uz vienotu reģionālās attīstības monitoringa sistēmu Vidzemē
    24 janv., 2025
  • Paudiet savu viedokli par Jums nozīmīgiem tematiem